Ultralengvasis orlaivis (microlight) – vienvietis arba dvivietis orlaivis, kurio maksimalus kilimo svoris yra ne didesnis nei:
300 kg sausumos vienviečiam ultralengvajam orlaiviui (toliau ULO);
450 kg sausumos dviviečiam ULO;
330 kg vienviečiam hidroplanui arba amfibijai;
495 kg dviviečiam hidroplanui arba amfibijai;
560 kg vienviečiui ir dviviečiui malūnsparniui
Mažiausias greitis ne didesnis kaip 65 km/h (arba 35 mazgai, arba 40 mph). Maksimalus greitis – ne daugiau 300 km/h.
Ultralengvų orlaivių pavyzdžiai:
Ultralengvas lėktuvas SKYRANGER. Kreiserinis greitis – 100-120 km/h.
Savadarbė skraidyklė KRANKYS. Kreiserinis greitis – 100 km/h
Motorizuotas parasparnis. Kreiserinis greitis – 30-50 km/h
Malūnsparnis. Kreiserinis greitis – 130 km/h
SKRAIDYMAS
Nevaldomoje (G) erdvėje ULO skrydžiai neribojami, leidimų pakilti ar skristi iš taško A į B – nereikia. Skrendant reikia laikytis vizualiųjų skrydžių taisyklių (toliau VST). Jos yra bendros visame pasaulyje.
Keliaujant po ES, paprastai užtenka asmens dokumento bei 1h prieš skrydį pateikto skrydžio plano (internetu, el. paštu, iš mob. telefono arba faksu). Kertant sieną, papildomos įrangos (atsakiklio ar radijo stoties) nereikia. Atvykus į paskirties aerodromą, skrydžio planą privaloma „uždaryti” – pranešant apie atvykimą tos šalies (arba Lietuvos) skrydžių centrui.
Lietuvos oro erdvės žemėlapis – žemiau. Pažymėtos kontroliuojamos zonos apie oro uostus, draudžiamos zonos (Atominė elektrinė, Mažeikių nafta ir pan.) bei sienos kirtimo taškai.
Visur kitur – skraidymas pagal VST.
SAUGUMAS
Mažosios aviacijos saugumo lygis panašus į motociklininkų ir labai daug priklauso nuo piloto patirties. Pirmas 50 valandų ribojamas skridymas su keleiviais, vėliau sauga priklauso nuo charakterio, disciplinos. Statistiškai pavojingiausi pilotai su 300-500 val patirties (paprastai 7-10 metų skraidymo), taip pat pilotai su ilga pilotavimo pertrauka.
KAINOS
Ultralengvo orlaivio kaina priklauso nuo jo tipo, įrangos, charakteristikų. Paprastai vienvientė technika yra pigesnė nei dvivietė.
Orientacinės kainos:
Naudotas ULO lėktuvas kainuoja nuo 5000 EUR
Naudota ULO skraidyklė – nuo 1500 EUR
Naudotas parasparnis – nuo 1000 EUR
Naudotas malūnsparnis – nuo 15000 EUR
Orlaivio išlaikymas:
Nedaug skraidančio ULO lėktuvo/skraidyklės/malūnsparnio savikaina: nuo 30 EUR/val (angaras, draudimas, priežiūra). Išlaidos kurui ir tepalams – 30-50 EUR/val.